aa Via de la plata 2016     Itinerari i característiques aa

Dia 05.06.16       1a. Etapa      aeroport de SEVILLA-CASTILLOBLANCO de los ARROYOS

Des de Tona, en tren fins a l'aeroport del Prat. Arribem “a temps”  a l'aeroport de Sevilla. Muntem bicicletes i a les 13:10 sortim cap a Castilloblanco per carrils i carreteres.   Dinem a Brenes i seguim el nostre camí. En Joan Colomo no va bé, el sol i la bici li estan posant difícil, massa calor.   Entre les finques del Barrancón i la Parrilla el camí està fatal, reguerots i mal camí arreu, hem de baixar de la bici en més d'una ocasió. En Joan Colomo posa el peu a terra, no aguanta més, cop de calor, “pajara”? Donada la situació, en Jordi i jo ens avancem i en Pere Rovira es queda amb ell. A la gasolinera de Castilloblanco un “àngel”  amb una furgoneta que es presta a anar a buscar-los. Al final tot es soluciona  i ens instalem a l'Alberg Municipal que està a prop de la benzinera.

Arribem a les 18:45 i en fer el 45 km triguem, incloent problemes, 3h34’. Aconseguim una mitjana de 12,4 km/m.

Dia 06.06.2016        2n. Etapa                    CASTILBLANCO - CALZADILLA DE LOS BARROS

En principi agafem la S-185 fins a Almaden. Dia de bon temps. No passem pel Calvari. Seguim per carretera donat que a la finca  Arroyo Mateos les tanques de vegades estan tancades i donen problemes. A Real de la Jara, tornem al Camí fins a la pujada de Monesterio que tornem agafar la N-630, la carretera és tranquil·la i, en la pujada, la més forta del dia. En Joan Colomo torna a tenir un problema de bicicleta, trobem un altre “àngel” amb furgoneta que el transporta a Monesterio,  allà troba un taller de bicis que li solucionen el problema. Dinem a Monesterio. Recuperades les  forces continuem de vegades  pel Camí i d’altres per carretera fins a Calzadilla de los Barrios. Arribem a les  16:45. Triguem 5h46’ a recórrer els 93 km de l'etapa, amb  una mitjana de 15,6 km/h.

Dia 07.06.16             3r. Etapa                                                                  CALZADILLA-MÈRIDA

Sortim a les  7:22 amb un dia assolellat i tranquil. Fins a Villafranca de los Barros anem per carretera, la N-630, allà prenem el Camí cap a Torremejia. Des de Torremejia fins a Mèrida per carretera comarcal molt tranquil·la i alguns quilòmetres per Camí.

Arribem a Mèrida a les 12:45,  triguem 4h05’ en fer els 80 km de l'etapa amb una bona mitjana, 19,32 km/h. La resta del dia l'aprofitem per visitar ruïnes, museus i carrers de Mérida.

Dia 8.06.2016           4t. Etapa                                                 MÈRIDA – CASAR DE CÀCERES

Sortim a les 7 del matí, amb bon temps i un sol maquíssim.  A pocs quilòmetres de Mèrida passem per la presa de Proserpina, romana i  platja de Mèrida. Per Camí, passem el Carrascalejo i Aljucen. A uns dos o tres km d'Aljucen agafem la N-630 que va molt  tranquil·la i amb grans rectes, amb ella passem per Alcuéscar, Casas de D. Antonio, Aldea Cano i Valdesalor.  Pugem el petit port de les Comellas i arribem a Càceres. Cervesa, visita al casc antic, plaça major, etc. Arribàvem a Casar, a la una del migdia.

Triguem 5h09’ en realitzar els 82 km de l'etapa. Assolim uns 15,9 km/h de mitjana que no està malament per la nostra edat. Ens allotgem a l'alberg Municipal. La tarda dedicada a visitar el poble.

Día 09.06.2016                   5a Etapa                                   CASAR DE CACERES - CARCABOSO

Sortim de  Casar a les 7 del matí, esmorzem cafè amb llet i xurros. Bo i fresc es presenta el dia. Agafem el Camí cap a l'embassament d'Alcántara i Cañaveral.  Des de Canaveral, seguim el Camí que coincideix amb la carretera i passem per Grimaldo i Galisteo, aquí ens aturem i visitem el poble medieval i emmurallat. Arribem a Carcaboso cap a les 13:20 del migdia, saludem a la senyora Elena, la mestressa del alberg i ens instal·lem.

Triguem 5h17’ a fer els 78 km de l'etapa, la mitjana és de 14,7 km/h.

Dia 10.06.2016                 6è Etapa              CARCABOSO-FUENTERROBLE DE SALVATIERRA

Sortim a les 7 del matí, esmorzats. Agafem Camí, passem per Caparra ( ciutat romana) i continuem cap a Aldeanueva del Camí per la carretera N-630, carretera solitària i  tranquil.la, seguim cap a Baños de Montemayor i Puerto de Béjar. La bici d’en Pere li dóna problemes, ens aturem per arreglar-la.   Dinem a Puerto de Bejar.  Decidim continuar per carretera, passem per Béjar i Guijuelo i des de allà a Fuente Robles de Salvatierra.

Arribem a Fuenterroble a les  19:30 de la tarda, recorrem 96 km en 6h55’. Ens allotgem a l'alberg de D. Blas, un sacerdot peculiar, un crac com a persona, humanista,  i un bon  activista del Camí i les tradicions.

Dia 11.06.2016              7è. Etapa                                        FUENTERROBLES - SALAMANCA

Sortim a les 7:15 del matí, agafem el Camí, deveses, tobogans i pastures.  Trenco el casc. Passem per S. Pedro de Rozados, Morille i Miranda d' Azán, poc després arribem a Salamanca, al voltant de les 12:15 del migdia. Triguem 4 hores a fer el 56 km, la mitjana a prop dels 13,5 km/h.  Ens allotgem i visitem la històrica  Salamanca.

Dia 12.06.20146               8è Etapa                                                               SALAMANCA -TÁBARA

Com de costum sortim al voltant de les 7 del matí. Pel Camí ens dirigim cap a Calzada de Valdunciel, El Cubo de la Tierra del Vino, Villanueva de Capean, San Marcial i Zamora. Breu passeig per Zamora i continuem pel Camí  cap a Roales del Pan, Montamarta i el pantà de Ricabayo, aquí parem dinar. Recuperats, per la carretera N-525 seguim fins a Tábara, fa massa vent per anar en bicicleta.

Arribem a Tábara, al voltant de les 6 de la tarda. Ens allotgem a l'alberg Municipal. Hem trigat 6h16’ en fer els  113 km de l'etapa, assolim una bona mitjana, 18 km/h.

Dia 13.06.2016                 9a Etapa                                                            TÁBARA – REQUEJO

Deixem Tábara al voltant de les 7 del matí. Acordem seguir la N-525 en lloc del Camí, la carretera és molt tranquil.la i té un bon paviment. Passem per Mombuey, Asturianos, Remesal i Triufé, poc després arribem a Puebla de Sanabria amb un vent bastant molest.

Uns 12 km més tard arribem a Requejo, a les 13:25. Ens allotjament a l'alberg Municipal. Triguem 5h19’ en fer els 81 km de l'etapa amb una mitjana de 15,3 km/h.

14.06.2016                    10 ª etapa                                                                      REQUEJO – LASA

Avui podem dir que és l'etapa reina. Sortim a les 7:22 del matí. Deixem el Camí i seguim per la  N-525, el camí per les bicis no és fàcil. Passem pel  Padornelo, Aciberos, Lubián, A Canda, O Pereiro,  O Cañizo i la Gudiña. En aquest últim seguim el Camí cap a Venda do Espiño, Venda Teresa, Venda Bolaño, Campobecerros, Porto Camba i en descens arribem a Laza al voltant de les 13:40.

Alberg Municipal, fem bugada, dinem i visitem el poble. La pluja ens atrapa a Laza, afortunadament.

Dia 15.06.2016             11a Etapa                                                                  LAZA – OURENSE

Sortim de Laza a les 7:50. Per la L-113 ens dirigim cap a l' Albergueria, primer poble que trobem,  abans d’arribar a dalt hem de pujar la Resqueja que, en alguns moments es fa pesada. A l'Albergueria ens aturem a fer un cafè, allà m'adono de que el fre davanter de la meva bici se li ha trencat la funda, no frena. En el descens a Billar del Barrio hi poso els meus cinc sentits. Arribem a Vila del Barrio i ens diuen que a Xinzo de Lima hi ha un taller de bicicletes, ens dirigim allà però no trobem el taller. Seguim Camí cap a Ourense. Arribem a Ourense a les 13:40, ens allotgem en un petit hotel i localitzo una botiga de bicicletes. Canviar els frens 92 €.  Els meus tres acompanyants aprofiten la tarda visitant les Burgas, una espècie de Caldea. La resta de la tarda passegem per Ourense.

Dia 15.06.2016               12a Etapa                                              OURENSE – LALIN (estació)

Deixem Ourense a les 8:15 del matí, esmorzats.  Avui cap a  Lalín, el final de la  nostra etapa. Comencem a fer la pujada corresponent cap a Tamallancos. Des d'Ourense pots triar la sortida que vulguis del Camí , però triïs la que triïs pujaràs. Passem per Tamallancos,  Bouzas, Casanovas i Cea. A Cea continuem per la N-525 a Castro Dozón i deixem el Camí que passa pel monestir de Oseira, és mala via per als ciclistes.

Arribem a Lalín a les 15:30 del migdia. Ens allotgem al’alberg Municipal. Dinem a O Polo, molt bé, com sempre. triguem 4h50’ a fer els 56 km, la mitjana és de 11,9 km/h.

Dia 16.06.2016             13a Etapa                                       Estació de  LALÍN  – PONTE ULLA

Deixem l’alberg a les 9:20 del matí i agafem la N-525, des del mateix alberg surt el camí cap a la carretera, en gran part anem per la  carretera N-525, però hi ha estones que agafem Camí. Per Camí arribem a Ponte Ulla, el camí normal va serpentejant amb la N-525.

Triguem 1h24’ a fer els 27 km de l'etapa. Demà al matí a Santiago. Ens allotgem en un hostal. Passo la nit del lloro, dormo molt poc, una dent em fa la guitza.

Dia 17.06.2016                14a etapa                                                 PONTE ULLA – SANTIAGO

Sortim a les 8 del matí, com ja coneixem el Camí, decidim continuar per la N-525 fins a Santiago, que per cert està molt transitada per ciclistes.  A Santiago arribem a les 9:40. Fotos a la plaça Obradoiro, credencial, allotjament , cerca transport per a les bicicletes... Etc.